Finland Tennis Clubin asiakaskyselyn analysointia, kehitystoimenpiteitä ja aikataulu
12.4.2016
Uudet ledvalot!
Finland Tennis Clubilla tehtiin tammi-helmikuussa 2016 asiakaskysely. Kyselyyn vastasi 450 asiakasta, joista yli 50 prosenttia oli tennispelaajia. Seuraavaksi suurin vastaajajoukko oli sulkapalloilijat. Kiitämme kaikkia kyselyyn vastanneita palautteesta sekä erinomaisista ajatuksista ja kehittämisideoista.
Asiakkaistamme suurin osa piti seuraavia asioita hyvänä tai erittäin hyvänä: varausjärjestelmä (83%), maksamisen helppous (73%), pysäköinti (73%), kenttien pinnat ja ominaisuudet (69%) sekä kenttien siisteys (57%).
Skaalan toiseen päähän sijoittuivat pelisetelien käymättömyys prime time -aikana ja hallin sijainti työpaikan suhteen.
Keskivaiheille asiakkaittemme mielestä arvioitiin Sport Hampuris -ravintola, hallin siisteys, pukuhuoneiden ja suihku- ja saunatilojen kunto, Pro Shop, valaistus, sijainti kodin suhteen, hinnat ja yleiset tilat.
Ruusuja saimme perussiisteydestä, mukavasta henkilökunnasta, tunnelmasta, kenttien jousto-ominaisuuksista niin tennis-, kössi- kuin sulkiskentillä, valmennuksen laadusta ja monipuolisuudesta, aikuisvalmennuksen korvausjärjestelmästä, perheliikunnasta, monipuolisista hallisarjoista, naisten uusista pukuhuoneen kaapeista sekä kuukausikirjeestä.
Toivottiin myös massakenttien säilyttämistä, parkkialueen laajentamista, Kaisaniemen Tenniskenttien olosuhteiden parantamista, vesipistettä käytävällä, lisää padelkenttiä ja padelvalmennusta, lasiseinäisiä kössikoppeja, junnuille korvausjärjestelmää, Olariin tennisklinikoita sekä kieltojen muuttamista positiivisemmiksi J.
Risuja saimme mm. Pro Shopin valikoimasta, kentillä olevista ylimääräisistä ”rojuista”, siivouksen tasosta, Sport Hampuriksesta, graffiteista, inva-wc:n kunnosta, miesten pukuhuoneen kaapeista, pukuhuoneiden kunnosta suihku- ja saunatiloineen, henkilökunnan toiminnasta, peliseteleistä, laskutuslisästä, korkeista hinnoista, palloja värjäävästä padelmatosta, padelpelaajien metelöinnistä sekä nettisivuista.
Kehitystoimenpiteitä ja aikataulu
Kehitämme varausjärjestelmäämme koko ajan yhdessä SL Systems Oy:n kanssa. Verkkomaksaminen on jo käytössä Olarissa ja se tulee mahdolliseksi myös Kaisaniemen Tenniskentillä kesällä 2016. Tavoitteena on saada verkkomaksaminen mahdolliseksi myös Finland Tennis Clubilla Myllypurossa syksyllä 2016.
Kenttien ja sosiaalitilojen siisteyteen tulemme kiinnittämään huomiota jatkossakin. Hallin yleisistä tiloista sekä pukuhuonetiloista huolehtii päivittäin SOL-siivouspalvelut. Kenttien siivoamisen ja imuroinnin hoidamme itse.
Tenniskentille 1-6 tullaan vielä kevään 2016 aikana vaihtamaan energiatehokkaat led-valot parantamaan peliolosuhteita. Loput suorituspaikat saanevat led-valaistuksen syyskauden aikana.
Kiinteistöyhtiön tavoitteena on kesän 2016 aikana remontoida ainakin naisten pukuhuoneet, saunat ja suihkutilat, kakkoskerroksen wc:t sekä vaihtaa sisäpadelkenttien pinnoitteet ja maalata ns. vanhan puolen eli tenniskenttien 1-4 ja sulkiskenttien 3-10 seinät. Miesten pukuhuone yms. tilojen kimppuun käymme viimeistään kesällä 2017 tai jos rahakirstun pohjalle jää euroja yllä olevien investointien jälkeen toteutamme remontit myös miesten pukuhuoneissa jo kesällä 2016.
Kiinteistöyhtiöllä on työn alla myös Janus 2 -hallin rakentaminen kesällä 2016 nykyisen kuplahallin tilalle. Halliin tulee kolme tenniskenttää. Olemme anoneet Opetus- ja kulttuuriministeriöstä liikuntapaikkarakentamiseen myönnettävää avustusta ja sen saatuamme aloitamme välittömästi hallin rakentamisen. Tonttimme läpi kulkee voimalinja, runkovesi- ja maakaasuputki ja niiden varoalueiden takia mm. padelkenttien lisärakentaminen on valitettavasti mahdotonta.
Haluan vielä kiittää kaikkia kyselyyn vastanneita asiakkaita palautteesta. Palaute on meille tärkeää ja auttaa meitä viemään asioita oikeaan suuntaan.
Tapio Totro
toimitusjohtaja
Finland Tennis Oy